Персональні дані


Опис досвіду роботи

           Освіта ХХІ ст. – це освіта для людини. Її стрижень - розвивальна, культуро творча домінанта навчання і виховання  відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти й саморозвитку. Я впевнений, що однією  з найголовніших умов досягнення мети є активізація пізнавальної діяльності учнів, як головного чинника створення ситуації успіху. 
         Протягом свого першого року роботи вчителя в школі я ознайомився із   такою проблемою «Упровадження і застосування методу проектів з використання інноваційних технологій на уроках англійської мови». В поданих далі матеріалах я буду прагнути розкрити її дослідження через інноваційні технології, методи і прийоми, використані мною разом з учнями.
         Я працюю вчителем англійської мови в Підлісненському навчально-виховному комплексі з 2013 року. Сьогодні – це Школа майбутнього, яка генерує та впроваджує передові ідеї в змісті, формах навчання, визначає стратегічні напрямки освіти. Всім відомо, що жити, проходити період становлення у своїй професійній діяльності в період змін та реформ дуже складно, але неймовірно цікаво.
         Тому для себе я вибудував систему вимог, що повинні мене і моїх учнів вести до успіху:
-         застосування методів навчання та виховання, що стимулюють творчість, дослідництво, креативність, самостійне  мислення;
-         мати теоретичні знання та практичні вміння у сфері процесу спілкування, здатність створити позитивний мікроклімат в учнівському колективі;
-         завжди творчо підходити до будь-якої справи, самовдосконалюватися, відходити від стереотипів;
-         підводити учня до успіху, давати можливість відчути радість досягнення мети.
              Усе це вимагає від сучасного вчителя здійснити перехід від «запихання» учня готовими знаннями до свідомого й вмотивованого навчання, нерозривно пов’язаного із саморозвитком особистості.
         Сьогодні у новому світі освітніх технологій вже спрацьовує формула: «HI-TEACH= HiTeach + Philanthropy +Education» (високі технології + меценатство + освіта). Чому це так важливо? Нові технології можуть підвищити доступ до отримання освіти для кожного – незалежно від місця проживання та соціального положення. Ось чому серед головних компетенцій людина майбутнього повинна мати досконалі знання з іноземних мов, щоб вільно себе почувати у глобалізованому світі і не мати обмежень у своїй професії через не володіння іноземною мовою.
           Ефективність інноваційних технологій може бути досягнута, якщо навчально – виховний процес організований з урахуванням індивідуально – психологічних особливостей учнів, їх здібностей і нахилів. Прикладом ефективних педагогічних технологій  є використання інтерактивного навчання та комп’ютерних технологій на кожному уроці та в різних формах позаурочної діяльності.
           Щоб навчити учнів творчо мислити, самостійно планувати свої дії, вдосконалювати навички і культуру міжособистісного співробітництва на уроках англійської мови я вважаю доцільним використовувати метод проектів. Проектні завдання  градую  для того, щоб учні могли виконувати їх англійською мовою. Намагаюсь виступати не перевіряючим, а консультантом, співпрацюю з учнями. Використовуючи проектну методику на практиці впевнився, що вона використовує всі найкращі ідеї сучасної методики викладання: різноманітність, проблемність, навчання із задоволенням і Я- фактор (учні говорять про те, що вони думають, виявляють свою творчість в оформленні і презентації проекту). Досвід реалізації проектних робіт показує, що з кожним наступним разом зацікавленість дітей збільшується, вони ретельніше готуються до уроку з проектним завданням Зазвичай, це підсумковий урок з вивченої теми, тому учні намагаються продемонструвати все, чого досягли протягом вивченої теми. Рівень якості проектних робіт зростає з кожним разом. Досить добре проектна  методика інтегрується з іншими навчальними предметами. Наприклад : «Зовнішність»- образотворче мистецтво;
« Традиції харчування» - трудове навчання;
«Здоровя» -  Основи здоровя.
              Крім вищеназваних методів та прийомів, можна назвати наступні, не менш важливі. Це робота з додатковими джерелами інформації, географічними картами, словниками; порівняльний, ілюстративний, демонстраційний метод, метод спостереження, класні досліди, метод проектів та метод портфоліо. У своїй роботі спираюсь на особистісно - зорієнтоване навчання та розвиток комунікативних умінь, намагаюсь розуміти та сприймати кожного учня, адекватно оцінюючи його успіхи та невдачі. Ввожу в практику нетрадиційні уроки: дискусії, ігрові форми навчання, уроки-тренінги.
             Нині стосунки вчитель - учень досягли такого рівня, коли учні мають можливості і вміють реалізовувати свій  творчий потенціал, самостійно розвиватись, а вчитель повинен дати лише стимул, уміло направляючи цей процес.


Немає коментарів:

Дописати коментар