Опис досвіду роботи
Освіта ХХІ ст. – це освіта для людини.
Її стрижень - розвивальна, культуро творча домінанта навчання і виховання відповідальної особистості, яка здатна до
самоосвіти й саморозвитку. Я впевнений, що однією з найголовніших умов досягнення мети є
активізація пізнавальної діяльності учнів, як головного чинника створення
ситуації успіху.
Протягом
свого першого року роботи вчителя в школі я ознайомився із такою проблемою «Упровадження і застосування
методу проектів з використання інноваційних технологій на уроках англійської
мови». В поданих далі матеріалах я буду прагнути розкрити її дослідження через
інноваційні технології, методи і прийоми, використані мною разом з учнями.
Я
працюю вчителем англійської мови в Підлісненському навчально-виховному
комплексі з 2013 року. Сьогодні – це Школа майбутнього, яка генерує та
впроваджує передові ідеї в змісті, формах навчання, визначає стратегічні напрямки
освіти. Всім відомо, що жити, проходити період становлення у своїй професійній
діяльності в період змін та реформ дуже складно, але неймовірно цікаво.
Тому
для себе я вибудував систему вимог, що повинні мене і моїх учнів вести до
успіху:
-
застосування методів навчання та
виховання, що стимулюють творчість, дослідництво, креативність, самостійне мислення;
-
мати теоретичні знання та практичні
вміння у сфері процесу спілкування, здатність створити позитивний мікроклімат в
учнівському колективі;
-
завжди творчо підходити до будь-якої
справи, самовдосконалюватися, відходити від стереотипів;
-
підводити учня до успіху, давати
можливість відчути радість досягнення мети.
Усе це вимагає від сучасного
вчителя здійснити перехід від «запихання» учня готовими знаннями до свідомого й
вмотивованого навчання, нерозривно пов’язаного із саморозвитком особистості.
Сьогодні
у новому світі освітніх технологій вже спрацьовує формула: «HI-TEACH= Hi – Teach + Philanthropy +Education» (високі
технології + меценатство + освіта). Чому це так важливо? Нові технології можуть
підвищити доступ до отримання освіти для кожного – незалежно від місця
проживання та соціального положення. Ось чому серед головних компетенцій людина
майбутнього повинна мати досконалі знання з іноземних мов, щоб вільно себе
почувати у глобалізованому світі і не мати обмежень у своїй професії через не
володіння іноземною мовою.
Ефективність інноваційних технологій
може бути досягнута, якщо навчально – виховний процес організований з
урахуванням індивідуально – психологічних особливостей учнів, їх здібностей і
нахилів. Прикладом ефективних педагогічних технологій є використання інтерактивного навчання та комп’ютерних
технологій на кожному уроці та в різних формах позаурочної діяльності.
Щоб
навчити учнів творчо мислити, самостійно планувати свої дії, вдосконалювати
навички і культуру міжособистісного співробітництва на уроках англійської мови
я вважаю доцільним використовувати метод проектів. Проектні завдання градую
для того, щоб учні могли виконувати їх англійською мовою. Намагаюсь
виступати не перевіряючим, а консультантом, співпрацюю з учнями. Використовуючи
проектну методику на практиці впевнився, що вона використовує всі найкращі ідеї
сучасної методики викладання: різноманітність, проблемність, навчання із
задоволенням і Я- фактор (учні говорять про те, що вони думають, виявляють свою
творчість в оформленні і презентації проекту). Досвід реалізації проектних
робіт показує, що з кожним наступним разом зацікавленість дітей збільшується,
вони ретельніше готуються до уроку з проектним завданням Зазвичай, це
підсумковий урок з вивченої теми, тому учні намагаються продемонструвати все,
чого досягли протягом вивченої теми. Рівень якості проектних робіт зростає з
кожним разом. Досить добре проектна
методика інтегрується з іншими навчальними предметами. Наприклад :
«Зовнішність»- образотворче мистецтво;
« Традиції харчування» - трудове
навчання;
«Здоров’я» - Основи здоров’я.
Крім вищеназваних методів та прийомів, можна
назвати наступні, не менш важливі. Це робота з додатковими джерелами
інформації, географічними картами, словниками; порівняльний, ілюстративний,
демонстраційний метод, метод спостереження, класні досліди, метод проектів та
метод портфоліо. У своїй роботі спираюсь на особистісно - зорієнтоване навчання
та розвиток комунікативних умінь, намагаюсь розуміти та сприймати кожного учня,
адекватно оцінюючи його успіхи та невдачі. Ввожу в практику нетрадиційні уроки:
дискусії, ігрові форми навчання, уроки-тренінги.
Нині
стосунки вчитель - учень досягли такого рівня, коли учні мають можливості і
вміють реалізовувати свій творчий
потенціал, самостійно розвиватись, а вчитель повинен дати лише стимул, уміло
направляючи цей процес.
Немає коментарів:
Дописати коментар